Zwitserlandproject 2012 - Programma

 

Ons programma is, zoals steeds, fijn uitgekiend maar voorlopig. Want, mochten de weergoden ons slecht weer voorspiegelen op zaterdag, maar uitstekend fietsweer op vrijdag, dan schuiven we D-Day een dag vooruit. Wees dus al voorbereid bij aankomst!
Ter plaatse houden we alles in het oog en zullen we samen met jullie weer en onweer van naderbij evalueren. Indien we moeten wisselen van D-Day, dan kunnen we op zaterdag uiteraard nog andere (regen)ritten aanpakken, interessante klimpartijen genoeg daar!

Elke avond houden we ter plaatse een korte briefing over het programma van de volgende dag. Daarop worden afspraken gemaakt, toegelicht, bevestigd enz. Er wordt ook zoveel mogelijk detailinformatie aangereikt en je vragen zijn er uiteraard welkom. En als kers op de taart zal de avond vóór D-Day onze Directeur ICT de routes nog eens vliegend visualiseren!


Ons programma in een oogopslag

Woensdag 5 september 2012: aankomst

  • Welkom in het hotel, vanaf 13.00 uur
  • Avondlunch + briefing voor de volgende dag

Donderdag 6 september 2012: eerste fietsdag

  • Ontbijt
  • Groepsfoto in Cyclokleding
  • Gezamenlijke openingsrit St. Gotthardpass (50 km)
  • lunchpakket in Airolo
  • Eventueel nog een extra beklimming naar Oberalppass, op vrije basis
  • Pastabuffet rond 16 uur
  • Avondlunch + briefing voor de volgende dag

Vrijdag 7 september 2012: vrije dag

  • Ontbijt
  • Vrije dag; er zijn mooie ritten mogelijk voor de liefhebbers: zie in onze startbrochure
  • Pastabuffet rond 16 uur
  • Avondlunch + briefing voor de volgende dag

Zaterdag 8 september 2012: D-Day

  • Ontbijt; vertrekuur individueel aan te passen aan de gekozen rit
  • D-Day-ritten: AZG-MASTER SILVER of AZG-MASTER GOLD
  • Pastabuffet
  • Slotavondlunch + slotmededelingen

Zondag 9 september 2012: back home …

  • Ontbijt
  • afrekenen en vertrek naar huis.

 

SPECIFIEK VOOR D-DAY

  • Klimmen is zowat het meest individualistische aspect van het wielrennen: ieder voor zich, een gevecht tegen de berg en vooral tegen zichzelf. Onze D-Day is daarom nooit georkestreerd: we vormen geen vast peloton, geen vaste groep, het is in feite ‘ieder voor zich’, maar dan positief bedoeld. Iedereen is dus vrij om zijn eigen D-Day in te vullen: toptijd halen, eerder rustig, gewoon uitrijden, … kan allemaal.
  • Wenst iemand al heel vroeg ’s morgens te vertrekken, of willen sommigen toch samen rijden of echt alléén, echt prestatiegericht of helemaal niet … alles kan.
  • Enige restrictie: je mag op D-Day absoluut NIET afwijken van de vastgelegde parcoursen!
    We moeten namelijk weten waar iedereen is, en indien je hulp nodig hebt kunnen de volgwagens je zonder tijdverlies gemakkelijk opsporen.
    Een eigen, andere, weg kiezen dan de uitgeschreven parcoursen voor Gold of Silver op D-Day, is dus verboden.
  • Op D-Day dienen de volgwagens uitsluitend om overzicht te houden op de esbattementen en om pechgevallen te verhelpen. Ook om bijvoorbeeld pechfiets en -fietser mee te nemen, of een uitgeputte fietser naar de top te brengen. Daarom is het onvoorspelbaar waar de volgwagens zich zullen bevinden. Bedoeling is meestal om er één +/- vooraan te hebben, en een andere achteraan.
  • Zeker is echter dat de volgwagen op D-Day GEEN proviandvoertuig is, en je kunt niets met hem meegeven. M.a.w. hij neemt noch lunchpakketten noch dranken noch reservekleding mee. Wel zal hij reservewater meevoeren, voor de grote nood. Eventuele overtollige kleding kan je erin gooien wanneer hij bij je langskomt.
  • Een en ander betekent dat je een rug- en/of stuurzakje of anderszins moet voorzien om je eigen food, drank, reservebandjes, herstelspullen en eventuele reservekleding mee te nemen.
  • Maak er in ieder geval allemaal een nooit-meer-te-vergeten-prachtige-D-Day van. Geniet onderweg van de overweldigende natuurpracht, en geef het beste van jezelf, zeker ook voor je sponsors en volgers op het thuisfront!